2013. október 18.

Nutellás és kakaós linzertekercs

Három, általam nagyon kedvelt bloggerina is elkészítette ezt a finomságot. És mivel mindhármójuk konyhájáról készítettem már ételt, ami igencsak jól sikerült, így ebbe is belevágtam.
Gabi kakaós és zserbós linzertekercset csinált, Barbi mákos tekerccsel örvendeztette meg olvasóit, Gaby pedig szintén a kakaós és a zserbós tekercs mellett tette le a voksát.
Be kell vallanom, az első tekercs katasztrofális lett, majd Gabyval, Barbival és Gabival tanácskozva, elkészítettem a javított változatot, ami viszont isteni lett! Igazi, omlós linzertészta, belül finom, édes nutellával, vagy igazi kakaóval töltve. Hát kell ennél több?

Hozzávalók 2 rúdhoz:
40 dkg rétesliszt
25 dkg vaj
2 dl tejföl
csipet só

a kakaós töltelékhez:
1 evőkanál olvasztott vaj vagy olaj
1 púpos evőkanál kakaópor (cukrozatlan)
4 evőkanál porcukor

a nutellás töltelékhez:
1 üveg nutella

A tésztához a lisztet a hideg vajjal elmorzsoltam (na, ezt rontottam el az elején és puha vajjal morzsolgattam. Ezért nyújtani sem tudtam később és sütés közben is szétfolyt a tészta), majd hozzáadtam a tejfölt és a sót és jól összegyúrtam. Pihentetés előtt elfeleztem és letakarva félretettem, amíg a kakaós tölteléket összekevertem. (ha túl lágy a tészta, tegyük be a hűtőbe kicsit)

A kakaós töltelékhez a kakaóport kikevertem a porcukorral. AZ olajra majd akkor lesz szükség, amikor a tésztát kinyújtjuk.

Szóval, a tésztákat megpróbáltam téglalap formájúra kinyújtani. A nutellásat csak simán megkentem a nutellával és feltekertem. A kakaóssat úgy készítettem, hogy a kinyújtott tésztalapot megkentem az olvasztott vajjal és erre szórtam a cukrozott kakaóport. Majd ezt is feltekertem.
Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem a 2 tekercset és 180 fokra előmelegített sütőben kb 20-25 perc alatt készre sütöttem. Vigyázzunk, hogy a tészta ne barnuljon meg, maradjon fehéres színű. Tálaláskor meg lehet porcukrozni, bár a töltelék miatt így is elég édes ez az omlós sütemény.

7 megjegyzés:

  1. Tegnap én is megsütöttem. A kakaós változatot választottam. Gyorsan elkészíthető finom süti!

    VálaszTörlés
  2. Hát ennél tényleg nem kell több....csak egy varázspálca, amivel materializálhatom a tekercseket ide, elém! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan varázspálcát én is kérek, lenne mit elémvarázsolni :-)

      Törlés
  3. Nagyon ínycsiklandó ez a sorakozó!

    VálaszTörlés
  4. Finom lehet!!! Igencsak népszerű recept :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...